Социални мрежи

Пробиотици

 

Пробиотик произлиза от гръцките думи про и био, което означава за живота! Може би ви звучи странно, но бороят и видът на микроорганизмите (микрофлората), които обитават долната част на нашата храносмилателна система имат съществено отношение  за здравословното ни състояние. Те оказват влияние и върху способността на храносмилателната ни система да функционира правилно и да усвоява по-добре хранителните вещества.

Проблем за голяма част от желаещите да постигнат големи резултати в спорта.

 

Развитието и метаболизмът на много бактериални видове, обитаващи дебелото черво, зависи от наличието на подходящи за тяхното развитие вещества, повечето от които се набавят от храната.

Все повече хора обръщат внимание на възможността да са във добра физическа форма чрез консумиране на сравнително достъпни и евтини хранителни добавки - пробиотиците, пребиотиците и синбиотиците.

 

Какво са те, защо са полезни за нас и как можем да си ги набавим?

Пробиотици

Пробиотиците са живи микробиални хранителни добавки. Най-известни са млечно-киселите бактерии и бифидобактериите, които се използват при производството на кисело мляко и други млечни храни.

Тези организми не са патогенни и не са токсични, запазват жизнеността си по време на съхранение и оцеляват при преминаване през стомаха и тънките черва.

Пробиотиците могат да се използват за предпазване от диария и подобряват симптомите на лактозна нетолерантност.

По обобщени литературни данни, трите най-полезни и най-често използвани вида пробиотици са:

Lactobacillus acidophilus;

Bifidobacterium bifidum;

Lactobacillus bulgaricus.

Полезни действия на пробиотиците:

Подобряват смилаемостта на млечни продукти и други протеини. Това е важно, ако искаме да постигнем сериозен мускулен растеж след интензивните тренировки в залата.

Стимулират абсорбцията на лактоза при хора, които не могат да я усвояват.

Подпомагат цялостното храносмилане и подтискат прекомерното размножаване на "лоши", болестотворни микроорганизми в храносмилателната система.

Подтискат гнилостните процеси в стомаха и червата.

Предотвратяват липсата на витамини от група В.

Поддържат тялото в здравословно състояние по време на прием на антибиотици и други химични вещества.

Възстановяват нормалната чревна микрофлора, нарушена от приема на антибиотици.

Предотвратяват и лекуват диария, включително и инфекциозна.

Намаляват риска от болести на стомаха.

Ограничават появата на вагинални инфекции от дрожди, инфекции на пикочния канал и цистити.

Стимулират имунния отговор. Проучванията показват, че консумацията на кисело мляко, което съдържа специфични видове Lactobacillus или хранителни добавки с Lactobacillus или Bifidobacterium може да стимулира нормалния имунен отговор.

Спомагат лечението на дихателни инфекции като синузити, бронхити и пневмония.

Намаляват риска от алергии - астма, хранителни алергии от мляко и кожни реакции като екзема.

Спомагат за понижаването на високи нива на "лош" холестерол .

Намаляват риска от тумори на пикочния мехур и на дебелото черво.