Социални мрежи

Препоръчителни храни

 

1. Аспержи

Фолиевата киселина, която се крие в този интересeн зеленчук, ще ви помогне да задържите за по – дълго доброто си настроение. Когато сте в стрес, тялото ви отделя хормони, влияещи на настроението ви. Всяка една храна, която съдържа витамини от групата B и минерали като фолиева киселина, помага за образуването на хормона серотонин, “виновник” за доброто настроение.

 

2. Телешко

Цинкът, желязото и витамините от група В в телешкото ще подобрят настроението ви. Месото е изключително вкусно и богато на хранителни вещества.

 

 

3. Сирене, мляко и плодове

Сиренето и млякото са богати на протеини и калций. Те са храни, които ще ви държат сити за дълго време. Сутрин млякото можете да комбинирате със зърнена закуска, за да ограничите стреса още в началото на деня. Идеалната комбинация за сиренето са плодове, богати на витамин C, например портокалите – мощен антиоксидант, борещ се със свободните радикали, отделящи се от организма, когато сте в стрес, и причиняващи ракови заболявания.

 

4. Бадеми

За да “потушите” излишната агресия, консумирайте бадеми. В тях има много витамин B2 и E, както и магнезий и цинк, съдържат мазнини, които обаче не са наситени, което е от плюс за организма. Подобно на витамин C, витамин Е неутрализира свободните радикали, които се освобождават в човешкото тяло при стресово състояние, и по – специално тези, които са отговорни за сърдечно – съдовите болести.

 

5. Боровинки

Тези вкусни горски плодове са изключителни антиоксиданти, богати са на витамин C и на фибри. Боровинките са много полезни при проблеми с очите и при различните типове на захарен диабет.

 

 

6. Риба тон

Рибата е изключително богата на витамин B 6 и B 12, които играят важна роля в борбата със стреса. Съдържа Омега 3 мастни кисилини. Има по-ниско съдържание на мазнини. Това естествено не бива да се компенсира с тежки майонези. Има много рецепти за паста с риба тон, но фаворит си остава                                          зелената салата с риба тон (или една малка консерва риба тон) и много лимон.

 

7. Хрупкави оризови закуски и мюсли

Въпреки че в тях има доста захар, те съдържат голямо количество витамини от група B и фолиева киселина, които помагат на организма да се пребори със стреса. Те са идеална и бърза за приготвяне закуска(добавете плодове и лъжичка мед) и ви зареждат с енергия за целия ден!